Sri Lanka: Trincomalee / Jaffna, deel #3: de onverwachte verrassing die Jaffna heet

25 september 2016 - Jaffna, Sri Lanka

En nu dus in Jaffna, een stad in het noorden die vaak over het hoofd wordt gezien door toeristen. De stad is lange tijd geteisterd door de oorlog, en juist deze stad vind ik erg mooi. Niet de chaos van Kandy, niet de doodse stilte van Trincomalee en goed slenterbaar.

Ook het hotel is goed, Relatief duur, maar schoon en wat stug maar accuraat personeel. En het stadscentrum is een goed kwartier lopen. Vanmorgen loop ik mede-hotelgast David tegen het lijf, Australier van 31. MIjn plan was op mijn gemak de stad te gaan bezichtgen, maar hij weet nog een of andere beroemde Hindoe-tempel. Het is pas half tien 's ochtends en ik besluit mee te gaan.

Voor een reden die me nog steeds niet helemaal duidelijk is wordt daar van mannen verwacht dat ze hun shirt uitdoen. Voor een reden die me nog steeds niet helemaal duidelijk is doe ik dat liever niet en ik wacht buiten en pas op de hoed van David.

Zo'n 20 minuten later hebben we een ijsje achter de kiezen van Rio's, Jaffna's beroemdste ijsketen en lopen we naar het centrum. Ik loop over allerlei onzin te praten tegen David als hij een saxofoon aan de overkant van de straat hoort. Een man van 38 (of is het 28?) speelt daar inderdaad saxofoon en we mogen binnenkomen. Zijn moeder (?) zet thee (met melk en palmsuiker!) en het einde van het liedje is dat David en ik om 19.30u vanavond zijn uitgenodigd om te komen eten.

Ik laat David achter in de schitterende bibliotheek en ik slenter nog wat rond door de stad, langs een Dutch fort, de bibiotheek en de lange winkelstraat. Oh ja, en we komen nog langs zo'n winkeltje met rekken vol illegale kopieen waar ik een downloadversie van Sharknado 4 voor 50 rp (zo'n 30 cent...) te pakken krijg. En zie ik nog 2 prachtige kathedralen.

Dus... Een blog in 3 delen. Ik ga eerder naar huis en heb er totaal geen spijt van, maar voor zolang het duurt is het prima.

Liefs!

1. Krimpenp:
    25 september 2016
    Waarom niet blijven slapen bij die leuke winkel naast dat saaie hotel?
  2. Ron:
    26 september 2016
    Maarten, wederom genoten van je laatste 6 blogs. Blijf genieten!
  3. Mam:
    27 september 2016