Boedapest: 'just another day of sun'

2 juni 2018 - Boedapest, Hongarije

Nicole en ik hebben een vloek op onze vakanties qua weer. Als het in Dublin altijd regent, lopen mensen paars aan van de warmte als wij er zijn. Als het in Boedapest rond deze tijd van het jaar lekker is, zweet iedereen z'n kleren uit als wij er zijn. In Taiwan had ik het tegenovergestelde.

Boedapest is een fantastische stad die leeft, die bruist, die borrelt. Druk, op een heerlijke manier. Ik voel me er thuis. Nicole en ik komen elke avond bij van een lange dag lopen op Erszebet ter, het plein wat ik al eerder noemde. Voeten in het water, bier of rose erbij, in stilte nagenieten met alle aangename drukte om ons heen.

Hoewel het de voeten van vooral Nicole geen goed doet, lopen we ontzettend veel elke dag. Letterlijk en figuurlijk hoogtepunt is Gellert Hill aan de overkant van het water, die we beklimmen met een zon die ons regelrecht roostert.

Het is te veel om hier op te noemen, maar het was mooi. Alle metrostations met ongeinteresseerde controleurs; geen idee hebben bij welke kant van het metrostation je moet uitstappen ookal staat het enigszins aangegeven; de bakkerswinkel in het centrum we elke ochtend ons ontbijt halen (ik een vegetarische slize pizza want toch vakantie). Oh ja, en het prettige idee dat ik zelfs in Boedapest nog bekenden tegen het lijf loop: als Nicole en ik gisteren gaan zwemmen in Szechenyi - na heel lang in de dubio te hebben gezeten of we naar die gaan of naar Gellert - kom ik Nikki van ElephantsWorld drie jaar geleden tegen. Mooi zwembad trouwens, maar erg druk.

Tot slot: ons laatste hostel - helaas maar voor een nachtje - is Essential Hostel, en verreweg het leukste. Een backpackershostel met frisse kleuren en met veel nationaliteiten aan tafel zitten, en jong personeel dat aan loopt te klooien in de meest positieve zin van het woord. Heerlijke bedden trouwens ook.

Oh ja, en Bratislava in Slowakije is ook te gek! Een hostel in wat lijkt op een Oostblok kazerne / gevangenis met een receptionist die we eerder als security op Defqon zouden tegenkomen dan in een hostel, in een arme buurt. Heerlijk raar en aangenaam, en Bratislava was leuk voor een avond.

En nu, Boedapest: we gaan je verlaten, en het was mooi.

1. Ron:
    2 juni 2018
    Hoi M&N, wat een leuke verhalen/belevenissen. Have fun!
    grt Ron en Yvon
  2. Mam:
    2 juni 2018
    Gaaf verhaal.Goede en behouden terugreis.🙋🏼 liefs mam
  3. Lilian:
    2 juni 2018
    Leuke impressie, goede reis saam 🤗🤗😀