Sri Lanka: opstartproblemen

16 september 2016 - Negombo, Sri Lanka

Even een korte blog, want geschreven vanaf een geleende Ipad. Een flink aantal paniekmomentjes later sinds mijn vorige blog, soms relevante paniek, soms wat minder relevant. En het eeuwige schipperen tussen heel graag naar huis willen & heel graag reizen.

Mijn moeder nu alweer meer dan een dag geleden naar het vliegveld gebracht (Mam, viel het mee?), na een paar memorabele dagen in Kandy, waar ik morgen weer voor 1 of 2 nachten terugga trouwens. Mijn haar geknipt, telefoon (gelukkig met Sri Lanka sim) spoorloos en eczeem (hoop ik) op mijn voet weer terug van weggeweest. Om al dit soort redenen morgen terug naar dat heerlijke, supergastvrije homestay in Kandy.

Het heerlijke van backpacken: een dag plannen (zoals voor vandaag: niks doen) maar dan leuke mensen tegenkomen waardoor je dag anders loopt. Vandaag met de Britse Laura en haar moeder (op doortocht door ongeveer heel Azië)  over het strand gelopen van het verder saaie (en stinkende!) Negombo. Vanuit een gezellig goedkoop backpackershostel met dormroom.

Ik mis toch nog steeds het makkelijke van Thailand en de straten hier zijn de smerigste  die ik ooit gezien heb maar: de Sri Lankanen zijn over het algemeen zo gastvrij, behulpzaam en vriendelijk. Behalve tuktukchauffeurs, dat is en blijft termietentuig. Morgen meer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade