Sri Lanka: rustig ademhalen.

17 september 2016 - Kandy, Sri Lanka

Er is enorm veel te vertellen en schrappen is op dit moment een must geworden. En ook: schrijven over je ervaringen zonder in cliches te vervallen: zeg het me alsjeblieft als je me er toch op betrapt.

Laat ik beginnen met het woord 'paniekmomentjes' te nuanceren, waarover ik een hele aardige reactie kreeg van iemand die ik al een paar jaar niet heb gesproken. 'Paniekmomentjes': het klinkt erger dan het is, maar het zijn momenten dat alles tegen lijkt te zitten en ik echt heel erg graag naar huis wil. Gisteren achter elkaar een telefoon die spoorloos was (en nog steeds is) en mijn teen die eruit ging zien als een rekwisiet uit Braindead. Dus echt paniek is het niet, maar m'n hoofd koel houden is soms wonderbaarlijk moeilijk, dat wel.

Met mijn moeder alweer aan het begin van deze week veel meegemaakt: bijna verdwaald geraakt in Kandy, een oor aangenaaid door klootzakken van een bootverhuurding bij het meer van Kandy, de kleinste achtbaan ooit gezien in het winkelcentrum van Kandy en een waardeloos hotel in Negombo, de stad waarvandaan het makkelijk was om mijn moeder op het vliegveld af te zetten. Ik weet nog steeds niet of backpacken echt wat voor mij is - zoiets zei ik vorig jaar in Thailand ook maar achteraf WAUW - dus ik hoop dat dit gedoe met reizen en backpacken uiteindelijk een soort hoger doel dient.

Uiteindelijk blijkt het allemaal goed te komen, hoewel ik dat ook graag zou willen kunnen zeggen over de rest van mijn leven. En alles is relatief uiteraard.

Terug in Kandy nu: vanmorgen om 10u mijn hostel verlaten en om 16u aangekomen in 'home away from home', het homestay in Kandy. Mijn voet wordt verzorgd door opa en oma, mijn was wordt gedaan en ik heb dezelfde heerlijke slaapkamer en badkamer als vorige week. En het gevoel van de weg kunnen vinden in Kandy - met backpack en schoudertas, druk, in de brandende zon - was ook heel erg fijn.

Dus... Een tevreden gevoel nu weer, gelukkig. Er staat nog het een en ander te gebeuren, maar niks is zeker, dus dat komt nog. Welterusten alvast iedereen.

1. Lilian:
    17 september 2016
    Welterusten Maarten lekker genieten en vooral veel plezier
  2. Jocelyn:
    17 september 2016
    nou je doet het super toch wel een avontuur slaap lekker
  3. Mam:
    17 september 2016
    Fijn dat je weer bij ons favoriete gezin bent.Laat je maar lekker vertroetelen en geef die voet rust.zoals ik je in de kaart al schreef " ik ben trots op je". Overigens is er nog geen kaart aangekomen.