Waar Ik Over Praat Als Ik Over Reizen Praat: intro!

16 juli 2018 - Rotterdam, Nederland

Als ik in een gesprek met Nicole de woorden 'Ik weet nog toen ik in...' uitspreek weet ik van mezelf: er komt weer een anekdote van een reis. Waar ik tot voor kort overal wel De Parade bij wist te betrekken, kom ik nu met een reis-herinnering aanzetten. Als ik heel eerlijk tegenover mezelf ben is het ook een beetje opschepperij, stoerdoenerij, 'kijk eens waar ik allemaal geweest ben', en echt niet alleen tegenover Nicole. Ik heb een hekel aan dat soort wedstrijdjes verplassen, ook tussen backpackers onderling. Maar er valt gewoon nog zoveel te vertellen.

Met over 1,5 maand Oekraïne in aantocht heb ik besloten nog een paar reisblogs te schrijven met losse herinneringen, anekdotes, 'scenes from the cutting room floor' die misschien eerdere blogs niet gehaald hebben. Of wél - ik ga ze daar niet op dubbelchecken - en val ik misschien in herhaling, maar ik heb in gesprekken met zeker Nicole en ook m'n moeder (m'n reisgenoot voor een groot gedeelte Sri Lanka en een goed deel Thailand): leuke dingen kun je blijven vertellen en gaan nooit vervelen.

Ik vind mezelf niet iemand die veel reist - ik heb een kennisje bij de Metro die véél reist en daar nog betaald voor krijgt ook - maar ik heb met Suriname, Thailand, Sri Lanka, Taiwan en Boedapest toch echt wel een paar hele mooie plekken gezien. Onder mijn eigen voorwaarden, en met niet altijd evenveel risico maar het toch spannend gehad. Ik ben het leuk gaan vinden om mezelf met / zonder reisgenoot te droppen in een onbekende stad en dan maar hopen dat je snel op de goeie plek belandt.

De komende tijd zullen er op deze plek wat blogs verschijnen waarin ik terugkijk op mijn reizen. In eerste instantie voor mezelf, wie mee wil lezen is van harte welkom!

Titel van deze reeks is vrij naar 'What I talk About When I Talk About Running', een leuk grappig boekje van Murakami wat ik nu aan het lezen ben.

1. Mam:
    16 juli 2018
    Leuk.Ik kijk uit naar de volgende herinnering.
  2. Hens:
    16 juli 2018
    Leuk ik ben benieuwd! Herinneringen aan reizen zijn bijna een soort van heilig. Vooral als het spannend was en goed afliep 😀!