De 7/11

6 april 2015 - Bangkok, Thailand

Het vervelende van backpacken vond ik altijd dat je nooit op een vast punt zat, je moest altijd verhuizen en weer wennen aan een nieuwe omgeving. Daarom vond ik het ook wel prettig dat ik wat langer in Chiang Mai zat en nu weer terug ben in hetzelfde hotel in Bangkok. Maar gelukkig is er altijd een vaste constante en die heet de 7/11.

De 7/11 is de supermarkt die - inderdaad - van 07.00u 's ochtends tot 11.00u 's avonds open is. Vaak niet al te groot met aan de ene kant niet al te veel variatie, maar met aan de andere kant toch genoeg keus dat je er een tijdje kan doorbrengen. Het zijn behoeften zoals brood, frisdrank, bier, pennen, shampoo, wat tijdschriften, chips, snoep, wat waspoeder en hier en daar nog wat cd's en DVD's. Ik ben van die winkel gaan houden. Het jonge personeel is altijd chagrijnig en/of ongeinteresseerd, maar klantvriendelijkheid is eigenlijk niet wat je nodig hebt. Als ik maar even gauw m'n bier of chips mee kan graaien ben ik al tevreden. En ze doen ook niet moeilijk als je met een briefje van 1000B iets koopt van - zeg - 35B: wisselen gaat sneller dan bij een bank.

En het fijnste op een warme dag (elke dag dus, zeg maar) is de airconditioning die op je gezicht af komt gestormd zodra je de winkel binnenloopt. Wordt airco in een bus al snel irritant, in een 7/11 is het het beste wat je kan overkomen. Even pauzeren in de 7/11 - ze zijn zo niet-geinteresseerd in je dat het hun ook niet uitmaakt als je niets koopt en gewoon een beetje ronddwaalt. Ook niet vervelend: een grote fles Chang-bier is bij hun het goedkoopste met 55B, elders in een hotel of bar ligt die prijs al een stuk hoger. En in een 7/11 in Pai heb ik toen die reggae-cd voor heel weinig kunnen kopen.

7/11 met je ongeinteresseerde personeel en je TL-licht, we houden van je. Kusjes!

1. Mam:
    6 april 2015
    leuk!!
  2. Wybrich:
    9 april 2015
    Heel nonchalant, relaxt leven heb je daar Maarten. Klinkt een beetje zoals in Suriname. Geniet ervan, groetjes!