Dublin: Trinity College, vegan-restaurant en boekenwinkels encore

19 juni 2017 - Dublin, Ierland

Ik ga tijdens mijn werk nooit meer klagen dat mensen die geinterviewd worden geen mooie afgeronde zinnen kunnen maken: Nicole en ik zijn vandaag bij Dublin Castle - met kaart en camera in onze handen dus redelijk zichtbaar dat we toeristen zijn - als we worden gevraagd door twee meisjes van een jaar of 20 of ze ons mogen interviewen over onze ervaringen in Dublin. Ik wil wel, maar die camera op m'n gezicht voelt zo raar dat ik de helft vergeet te zeggen en ik geen idee heb of het uberhaupt te verstaan was. Maar het was een leuk pauze-nummer.

Heel veel gezien de afgelopen dagen. Natuurlijk de hoeveelheid boekenwinkels, maar ook Trinity College met haar prachtige bibliotheek. Een korte rondleiding door een student die daar - hoopt 'ie - is afgestudeerd, en ik bezorg Nicole en mij nog even lichte paniek door te denken dat ik bijna 30 euro mis.

De bibliotheek van Trinity College is erg donker, maar nog steeds indrukwekkend. Beetje onwerkelijk om iets in het echt te zien nadat je het heel vaak op Facebook op lijstjes 'Deze 11 Bibliotheken MOET je gezien hebben' voorbij hebt zien komen.

Eten doen we zaterdagavond in Cornucopia Wholefood & Vegetarian. Vegetarian of niet, volgens mij was het toch echt vegan. Een leuk restaurantje midden in het centrum, waar ik iets meer betaal dan ik gewend ben maar waar ik wel tijdens het eten zeg dat ik 'bijna vol' zit. Ook leuk is dat het een restaurant is waar we verschillende mensen alleen zien eten of in bijzijn van een krant, ook heel ongedwongen. Opmerkingen over geitenwollen-sokken veganisten zijn met restaurants als deze - met een super-gevarieerd - heel eenvoudig te ontkrachten. Mensen dat eten was lekker.

Oke nu heb ik een pijnlijke nek en is er naast dit cafe een boekenwinkeltje dat lonkt. Morgen weer de laatste dag - waar we hopelijk nog twee musea in kunnen proppen die vandaag toch gesloten bleken. Bedankt voor het lezen, als altijd :)

Maarten

1. Mam: